«

»

Srp 03

Informace z rozhovoru s bývalým animátorem MLP: FiM

novinka_kreoss_2_0_by_kreoss

Přeložený a přepsaný rozhovor s animátorem 1. a 2. série MLP od Cutie Art Crusaders. Rozhovor je přepsaný do podoby souvislého článku.

Týmu Cutie Art Crusaders se povedlo uskutečnit interview s bývalým animátorem My Little Pony: Friendship is Magic, který pracoval na 1. a 2. sérii. Je jím John Martin Wong.

 

Martin pracoval 4 roky pro filipínské studio Top Draw Animation, které pro DHX dělá animace. Hotová animace se následně pošle DHX, kde se udělá korekce barev a finalizace.

Martin se chtěl původně věnovat hrám, což ale ve Filipínách nešlo, tak zkusil animace a postupně si je oblíbil. Původně neměl umění a kreslení vůbec rád. Kreslit a animovat začal až během vysoké školy. Nejprve dělal jen základní reklamy a webové prezentace ve Flashi, ale poté nastoupil k Top Draw Animation, kde prošel školením a naučil se lépe animovat. Vzhledem k jeho předchozím zkušenostem s Flashem to pro něj bylo docela snadné. My Little Pony byl jeho první projekt.

Postup animace je stejný pro každý seriál, který je dělaný ve Flashi. Nejprve se všichni animátoři podívají na animatic, což je v podstatě storyboard (obrázkový scénář) dané epizody. Poté se každému animátorovi přiřadí určitý počet scén z epizody, které má naanimovat. Například dostane scény 32 až 51.

Všechny scény jsou většinou napózované od DHX, ale když nejsou, tak do udělají oni sami. „Pózování“ se tomu říká, protože postavy ve storyboardu mají určité postoje (jako v komiksu) a je naznačeno, co v dané scéně dělají za pohyby. Animátor se toho pak musí při animaci držet. Například je napózováno, že Discord musí v určitou sekundu mávat rukama a přesně to pak musí animátor v danou sekundu naanimovat.

Storyboard dostanou v původní nezapracované podobě, ale pózování je už ve Flashi, čili všechny postavy a pozadí. Vše co pak musí udělat je naanimovat to.

Kromě Flashe se používá i třeba Photoshop, pokud je třeba něco nakreslit nebo upravit. Když je animace hotová, tak projde korekcí barev v After Effects a Premiere Pro. Proto jsou občas výsledné barvy dost rozdílné od těch, které jsou ve Flash animaci.

Například Luna je ve Flashi o hodně modřejší, než je v samotném seriálu, kde je více tmavá. Takže korekce barev může ztmavit určité postavy.

 

 

Dokonce může změnit určitou barvu očí na magentovou (purpurovou).

 

Hotová animace se pošle DHX, kde se zhodnotí a provedou se poslední úpravy před vydáním.

Vzhledem k tomu, že jde o filipínské studio, tak je těžké udržovat nějaký stálý kontakt s DHX co se týče konzultace. Nicméně ta většinou ani není nutná, protože storyboardy jsou tak dobře udělané a dabing nahraný, že je jasné, co se má v jaké scéně odehrát a jak to má vypadat.

Když se tým poprvé dozvěděl, že mají pracovat na My Little Pony, tak se jim to moc nelíbilo. Čekali klasický hloupý seriál pro holčičky. Animátoři si prošli tím samým čím většina bronies, akorát dříve. Všichni se museli povinně podívat na animatic první epizody. Promítání probíhalo hromadně pro všechny v promítacím sále. Během promítání se u mnohých ztratila prvotní nelibost a seriál je začal zajímat, i když si to nějakou dobu nechtěli přiznat. Sám Martin se hned poté začal shánět po další epizodě, protože ho zajímalo, jak to dopadne.

Když se to tak vezme, tak oni byli jedni z prvních bronies.

 

Martin a ostatní animátoři čekali, že se seriál bude lidem líbit, ale nečekali, že z toho vznikne nový fandom.

Často se zapomíná, že i samotní animátoři můžou být fanoušci.

 

Martin pracoval na seriálu dříve (1. a 2. série), ale ještě dodnes ho sleduje se svými přáteli a bývalými spolupracovníky, přičemž někteří z nich na seriálu pořád pracují. Sám nikdy neviděl 1. sérii, protože když na ní pracoval, tak ji celou vlastně viděl ještě než byla odvysílána, tak neměl důvod se na ni podívat podruhé.

Jeho nejoblíbenější scéna, kterou animoval, byla oslava malé Pinkie Pie v epizodě The Cutie Mark Chronicles. Je hrdý, když vidí svoji práci v televizi a je rád, že mohl být součástí něčeho tak velkého.

 

Vzhledem k tomu, že sami animátoři byli fanoušci, tak se stávalo, že v kanceláři hrálo nahlas Winter Wrap Up a všichni nahlas zpívali. 

Občas dochází ke změnám a třeba Martin nepracoval na 3. sérii, protože byl přeřazen k jinému seriálu. To samé se stalo jeho kolegovi u 2. série. Ne každý seriál na kterém pracují ale mají rádi, a tak pro ně MLP bylo v podstatě požehnání. Přeřazení animátoři byli občas smutní, že se na tom už nemohou podílet.

Protože je Martin animátor, tak když sleduje seriál s přáteli, tak je pro něj snazší všimnout si chyb v animaci, což však bere s humorem.

Podle něj se nedají oči Derpy v první epizodě považovat tak docela za chybu v animaci. Někdo si totiž hrál s modely a v dané scéně měla být Derpy mimo záběr. Takže i když o tom tým věděl, tak to tam nechali, protože si mysleli, že to stejně nikdo neuvidí. Ale když to předali DHX, tak ti rozšířili záběr a díky tomu byla Derpy ve scéně vidět. Docela je to překvapilo a trochu polekalo, ale protože si Derpy fanoušci oblíbili, tak to nakonec dopadlo dobře.

Když se animace pošle DHX, tak kromě korekce barev by měli po zhlédnutí ještě upravit i samotnou animaci, pokud je třeba. To mimochodem znamená, že v DHX nejspíš přehlédli oči Derpy, když je neopravili.

 

Animátoři sice nemají povoleno dávat do seriálu vlastní OC, ale občas přeci jen nějakou úpravu v seriálu podle sebe udělají.

Třeba co se týče Vinyl Scratch na konci druhé části epizody A Canterlot Wedding. V původní scéně, kterou dostali od DHX nezvedá své brýle a neukazuje barvu svých očí. To se jen nějaký kreativní animátor z týmu rozhodl, že to tam přidá. Úplně původní barva jejích očí byla šedá, protože DHX nepředpokládalo, že by jí sundali brýle a tak to neřešili. Protože ale v animaci nakonec své brýle zvedala, tak se animátoři rozhodli jí dát červenou barvu očí. Finální korekce barev ji ale změnila na magentovou (purpurovou).

 

Obecně se animátoři snaží být kreativní se samotnou animací, ale musí vždy dodržet body ve storyboardu. Ale co se týče vedlejších postav v pozadí, tak tam mají více prostoru pro kreativitu. Například dvojice Lyra a Bon Bon. Co se týče Lyry sedící na lavičce jako člověk, tak jim ani nedošlo, co z toho ve fandomu vznikne. Mysleli jen, že sedí vtipně a šli dál.

 

Animátoři pojmenovali většinu vedlejších postav. V podstatě si začali v týmu zabírat vedlejší poníky pro sebe. Martin si třeba zabral Carrot Top a také ji pojmenoval Carrot Top. Zajímavá náhoda, že ve fandomu dostala stejné jméno.

 

Není to ale tak, že by „náhodou“ leakovali na internet jména vedlejších poníků podle toho jak si je sami pojmenovali. Byla to jen taková věc mezi nimi a nešířili to dál.

Například Bon Bon někdo pojmenoval Candy něco. Ale to se změnilo, když se do toho vložil fandom.

 

Scény na kterých pracují jim rozděluje režisér podle typu na kterém hodně pracují a který jim jde. Například Martin pracoval hodně na CMC, a tak dostal pak od režiséra za úkol malou Pinkie Pie. Martin předtím prosil, jestli by nemohl animovat scénu s Pinkie Pie, takže se mu vlastně jeho prosba splnila.

 

1. série měla docela malý tým animátorů v porovnání s týmem 3. – 5. série. Pro 1. sérii jich bylo přibližně 20 – 30. Udělat jednu epizodu zabere alespoň měsíc. Modely od DHX dost pomáhají a snáze se pak animuje. Když se upraví jeden model, tak se pak změní všechny. Když dostane animátor za úkol scénu, tak ji dělá celou včetně pozadí a všeho. Proto nemají moc rádi, když je ve scéně dav postav. V MLP to ale tolik nevadí, protože jsou rádi kreativní ohledně vedlejších postav.

Na různých epizodách pracuje víc týmů. Zároveň se k nim epizody vrací, pokud musí něco upravit, nebo opravit chyby. Protože na různých epizodách pracuje víc týmů, tak 26 epizod nezabere 26 měsíců. DHX také pracuje na některých epizodách.

Nevytváří se moc nové modely a většinou se opakovaně používají ty samé. Různé postavy mají stejné modely. Jediné, které jsou více unikátní jsou například modely Diamantových psů a jiných non-pony postav. Například Discord byl velmi těžký na animaci.

Časování pohybu postav se dá většinou určit podle storyboardu, ale občas to bývá na animátorech, aby to naanimovali a musí si to naživo sami předvést, aby to udělali správně. Například pohyby Discorda byly zábavné, protože je to téměř humanoidní postava. U čtyřnohých to bývá horší.

Martin třeba pro epizodu The Cutie Mark Chronicles předváděl naživo ten tanec, když Pinkie Pie uspořádala oslavu a ptal se svých kolegů jak to vypadá. Dokonce požádal někoho aby to nahrál.

 

Třeba pro animaci výrazů mají vedle sebe v práci malé zrcadlo a podle toho pak animují.

Když animovali, tak bohužel nebyli ještě pony plyšáci, takže museli občas doslova na všechny čtyři.

Takovou tu dřevěnou figurku pro pózy prý nikdo nepoužívá.

 

Martinův nejoblíbenější poník je Rarity.

Nejradši animoval Lunu v epizodě Luna Eclipsed. Pracoval na scéně kdy byla smutná poté, co řekla všem, že Nightmare Night je zrušena. Také pracoval na scéně, kdy Luna mluví k dětem a ty pak prchají pryč.

Také chtěl animovat Discorda, ale nikdy se k němu nedostal. To samé s hudebními scénami.

 

Většinou animují již na finální verzi hudby. Jen jednou se stalo, že se hudba změnila poté co na ni udělali animaci. Bylo to ve Winter Wrap Up, kde v jedné části Rarity zpívala, ale to bylo poté vystřiženo.

 

Co se týče spojení s fandomem, tak Martin na svém DeviantArtu zveřejnil v průběhu 1. série obrázky humanizovaných poníků. Jinak se s fandomem skoro nestýká. Zejména proto, že se nechce dostat do problémů a také, protože že bojí, že se budou ptát na věci, na které nebude moci odpovědět.

Protože je to ale už několik let od 1. a 2. série, tak už styk s fandomem tolik nevadí. Možná přijde v budoucnu na BronyCon.

 

Martin byl představen Cutie Art Crusaders přes Jordanu z Duo Cartoonist.

Když už Martin nepracoval na MLP, ale u jiné společnosti, tak viděl animatic Children of the Night, který se mu velmi líbil. Protože dlouhou dobu nevydali žádný update, tak je kontaktoval a zeptal se, jestli nepotřebují nějak pomoct. Představil se, řekl že pracoval na MLP a nabídl jim zdarma své služby. Oni byli nadšení, ale nakonec jim vlastně jen radil.

V současnosti jim také s něčím pomáhá.

 

Minulý rok Martin pracoval na pony animaci Anthropology. Už byli skoro hotovi, ale protože v té době Hasbro uvalilo C&D na Jan Animations, tak museli přestat. Mohli by to zveřejnit, ale nesměli by se pod to podepsat a stejně by to časem dostalo C&D, takže to nemělo smysl. Tak změnili modely a začali pracovat na něčem jiném.

Zdroj: YouTube


1 comment

  1. Martin

    Pěkně napsáno a informativní k tomu (pokud to není poznat, miluji tyhle info od autorů ve stylu bonusů k DVD „the making of“). Palec nahoru (až to křupne) 😉 A zrovna jmenovec :)

Napsat komentář