«

»

Čec 24

Rozhovor s Ashleigh Ball

Již několikátým rokem naši američtí sousedé pořádají velkolepý sraz fanoušků seriálu s názvem BronyCon. Redaktoři serveru Equestria Daily zde provedli rozhovor s jednou z dabérek hlavních postav Ashleigh Ball (Applejack, Rainbow Dash) a my vám tímto článkem přinášíme jeho překlad.

 


Otázka: Jak dlouho trvá natočit jednu sezónu My Little Pony?

Ashleigh: Obvykle to zabere 6 – 12 měsíců. Plán je poslán našemu agentovi a pak chodíme do nahrávacího studia, obvykle ve středu od 9 – 13. Takto jsme vytíženi obvykle každý týden. Někdy jste v epizodě, někdy ne a časový rámec se může měnit i dle toho, jestli má série 26, či 13 epizod.

Obvykle máme prvně čas na přečtení scénáře a pokud ne, mohli bychom mít problémy *smích*. Režisér pozná, že jste si nepřečetl scénář. Často někdo předčítá řádky za Taru (Twilight), protože ona nahrává ve studiu v Los Angeles, zatímco zbytek v Kanadě. Obvykle jsme hotovi před polednem, takže nahrávání je docela rychlé. Nahráváme také ve skupině, takže se můžu potkat s Andreou (Fluttershy, Pinkie Pie), Tabitou (Rarity) a s kýmkoli jiným.

 


Otázka: Kdy jsi se naposledy zúčastnila shromáždění My Little Pony?

Ashleigh: Byla jsem v květnu v Kansas City na Midwest Bronyfest. Na chvíli jsme se zasekli kvůli šíleným bouřkám, takže jsme pomocí Skypu zavolali Kelly Metzger, Kelly Sheridan a Peteru New a povídali si.

 


OtázkaMimo všechny srazy a tvojí kapelu, co jsi dělala poslední dobou?

Ashleigh: Člověče, většinou jsem dělala dabing a pracovala na hudbě. Snažím se o sólové album, které bude oddělené od Hey Ocean!, ale bude těžké to všechno vyvážit s dabingem. Ve Vancouveru se dělá spousta sérií, takže je tam velké množství možností. Pracuju na dalším skvělém seriálu „Dino Trux“. Je to přesně o tom, co byste si pod tím představili a Dreamworks odvedl skvělou práci. Další, na čem pracuju, je „Ready, Jet, Go,“ což je o mimozemšťanovi, který přistál na zemi. Je to bláznivý kluk a snaží se přizpůsobit životu na Zemi a dostane se do potíží a v průběhu si najde i kamarády. Z toho seriálu se učím hodně o vesmíru a galaxii.

Taky pracuju na seriálu „The Deep“, který má premiéru na Netflixu. Je o prozkoumávání podvodního světa, což je moc hezké. Pak ještě dělám na „Lego Elves“, který taky přijde na Netflix. Takže pracuju na spoustě seriálů, a život ve Vancouveru je fajn. Ráda vídávám kamarády, dělám na zahradě a svatbách, a hraju fotbal za svůj tým.

 


Otázka: Jak si se všemi těmi projekty, které děláš hlídáš svůj plán?

Ashleigh: Všechny tyhle věci nechávám na svém agentovi *smích*. Je hezké mít někoho na své straně a to jsem pěkně roztroušený člověk. Mohu být rázem zahlcena jednoduchým plánováním, takže mít někoho, kdo to má vše na starosti, je skvělé. Svému agentovi hodně dlužím.

 


Otázka: Jak se volí zpěváci? Vzhledem k tomu, že někteří dabéři hlavní šestice své postavy i zpívají, zatímco jiní jako Pinkie Pie mají jiné herce, podle čeho se to rozhoduje?

Ashleigh: Většinou to rozhoduje režisér a tvůrci. Andrea zpívá Fluttershy, ale ne Pinkie Pie, protože mám pocit, že chtěli nějakého energičtějšího zpěváka, takže vybrali Shannon Chan Kent. Andrea je výborná zpěvačka, ale mělo tam být pár intenzivních písniček, takže chtěli nějakou operní zpěvačku jako Shannon, aby to zvládla. Rebecca Shoichet taky zpívá Twilight Sparkle. Neříkám, že si mysleli, že by to Tara nezvládla, ale chtěli mít jistotu, že budou mít na tyhle písničky trénované zpěváky. Myslím, že to dává smysl, že vzali někoho jenom na zpívání.

Daniel je velice talentovaný, ale zase věci nezjednodušuje. Píše komplikované harmonie a musíme se naučit, jak se vyznat ve spoustě stránek s písněmi. Jsem si jistá, že Tabitha by to zvládla taky, ale nejsem si jistá, proč se rozhodli právě takhle.

 


Otázka: Jak se pracuje s Danielem Ingramem (skladatel pro MLP)?

Ashleigh: Je to velmi odlišné. Daniel je velmi profesionální. Má lhůty na své písničky, takže nás chce dostat do a ze studia. Je velmi zvláštní, ale zároveň je to také génius, který psal písně také pro ostatní série včetně nadcházejícího filmu. Nevím jak to dělá, ale má spoustu asistentů a svoji práci dělá opravdu rychle. Když já píši vlastní hudbu, většinou čekám na múzu, která mi pomůže.

 


Otázka: Zapojuješ se do procesu tvoření písně?

Ashleigh: Ne. Někdy mi Daniel dovolí přidat malá zdůraznění či různé tóny v notách, líbí se mu to a nechá mě to takto zpívat, ale někdy zase tolik ne. Na tomhle seriálu mám pár úlev, ale on ví, co dělá.

 


Otázka: Jaká je tvá hudební inspirace pro Hey Ocean! a tvé sólové album?

Ashleigh: Spousta věcí. Snažím se se se svým sólovým albem postrčit v elektronickém žánru. „Little Dragon“ je něco velkého. Je tu spousta dalších skupin, které Hey Ocean! ovlivňují, jako třeba Paul Simon a Fleetwood Mac. Je to spousta věcí z nových a starých kapel. Dokonce poslouchání lidí na Spotify mě může ovlivnit. Hudba je v pozadí mého života, takže jsem ovlivněna ze všech stran.

 


Otázka: Už jsi někdy na té spoustě seriálů, na kterých pracuješ pomíchala svůj hlas?

Ashleigh: Je to zajímavé, protože je spousta seriálů, kam můžete jít na konkurz. Některé z mých postav zní podobně, a to je to, co tvůrci či režisér chtějí, takže se snažím přinést různým postavám, co můžu. Ale i tak někdy chtějí postavu, která zní úplně jinak. To je rozhodně složitější. Rainbow Dash se mi už několikrát vplížila do mých dalších rolí.

Když jsem v nahrávacím studiu kvůli seriálu, snažím se představit sama sebe v tom světě, takže můžu danou postavu lépe zahrát. Když nahrávám MLP, ráda se představuji v Equestrii. V tomto směru je to velmi kreativní práce, protože musíš použít svoji představivost a vyjádřit pomocí sebe danou postavu. Musíš také ovládat hlasový tón dané postavy a její osobnost, takže se toho děje hodně.

 


Otázka: Jaké bylo nahrávání „Newbie Dash“, kde jsi musela dabovat Rainbow Dash s vokálními znaky ostatních postav?

Ashleigh: Bylo to složité, protože jsem se musela ujistit, že Rainbow Dash nebude mít příliš z hlasu Applejack. Samozřejmě, že to zvládne perfektně, pokud se na to zaměří, ale trochu jsem chtěla, aby s tím zápasila. Pokud by to bylo příliš dobré, bylo by to divné.

 


Otázka: Už jsi někdy při dabování použila špatný hlas?

Ashleigh: Stává se to pořád, ale snažím se tomu vyhnout. Andrea nosí zvýrazňovače a já to oceňuji, protože si je pak můžu půjčit a zvýraznit své řádky v různých barvách pro různé postavy. Pokud to zkazíš, prostě to uděláš znova. Dřív v začátcích pořadu byly řádky obvykle oddělené. Takže pokud jsem dělala Applejack, Terry Klassen, bývalý režisér, četl za Rainbow Dash. A pak naopak. Teď, když už to děláme dlouhou dobu, můžeme s lehkostí přeskakovat tam a zpět.

 


Otázka: Jak trávíš svůj čas s ostatními dabéry, když zrovna nenahráváte?

Ashleigh: V nahrávacím studiu se bavíme často. Brian Drummond měl nedávno skvělý večírek, který jsem vynechala, protože jsem byla příliš zaneprázdněna, takže jsem z toho byla trochu zklamaná. Vídám a povídám si se spoustou dabérů, někdy si třeba bereme přestávku na oběd, nebo si píšeme. Všichni jsme kamarádi a je to úžasné. Každý je milý a přátelský a neexistuje nikdo, s kým bych nerada trávila čas.

 


Otázka: Co je pro tebe rozhodující faktor k účasti na conech?

Ashleigh: Pro mě je velkým faktorem lokace. Ráda chodím do míst, kam jít chci. New York byl docela zábavný, i když bylo zrovna rekordně chladno. Hodně z toho je plánování. Pokud je nějaký con o víkendu, když mám nabito, pak pravděpodobně nemůžu jít, protože mi to můj plán nedovolí. Tyhle cony mohou být velmi vyčerpávající a režiséři nemají rádi, když kvůli srazu chybíte v práci. Načasování, plánování a lokace jsou rozhodující.

 


Otázka: Je nějaké místo, kam bys chtěla?

Ashleigh: Chtěla bych do Japonska!

 


Otázka: V roce 2014 vyšel tvůj dokument A Brony Tale o bronies, který byl velmi zajímavý. Od té doby uplynulo asi 4-5 let. Jaké změny na bronies sis od té doby všimla?

Ashleigh: Teď už je to trochu normální. Už to není tak zvláštní. Tajemství je pryč a teď už vím, že je to úplně v pohodě komunita plná skvělých lidí. Stále to musím vysvětlovat přátelům a jsou z toho stále zmateni, ale to je v pořádku. Lidé to prostě nechápou a já cítím, že moje reakce v tomto dokumentu byly skutečné. Byl to začátek fandomu, nikdy předtím jsem na conu nebyla, takže to bylo reálné.

 


Otázka: Už jsi někdy nahrála něco čistě?

Ashleigh: To se nestává. Dělám drobné chyby, pletu si slova nebo věci špatně vyslovuji, takže si musím vždy před nahráváním přečíst scénář. I když se vám povede perfektní nahrávka, chtějí po vás záložní pro případ, že animátoři „uvidí“ nějaké rozdíly ve scéně. Dělají „bezpečnostní prvek“, který se nazývá „jiný záznam“ a je zkoušen s jinými zdůrazněními. Někdy nahráváme určité scény 2-3x, i když to sjedeme čistě.

 


A to je pro tentokrát vše. Děkujeme všem za přečtení tohoto interview a také děkujeme Equestria Daily, která tento rozhovor provedla. Za výpomoc s překladem rozhovoru děkuji Andymu.

Zdroj: Equestria Daily


Napsat komentář