«

»

Čec 29

Rozhovor s hudebníkem PON3

novinka_pon3

Rozhovor s českým brony hudebníkem PON3, který vystupuje také pod přezdívkou Tommy Scraton.

YouTube
Facebook
Twitter

 

  • Hudbu produkuješ pod jménem PON3, ale vidím, že používáš i Tommy Scraton. Jak jsi tedy na oboje přišel?

„PON3″ je v podstatě stage jméno, kdežto „Tommy Scraton“ se stalo oficiální jméno pro mě jako každodenní oslovení pokud jde o kontakty, otázky a tak podobně.

Jak je určitě zřejmé, mé pravé jméno je Tomáš takže to tím samozřejmě dává smysl.

 

  • DJ Pon-3 se jmenuje i postava z MLP. Proč jsi se rozhodl radši takto ztotožnit s postavou, než použít jiný unikátní nick?

S postavou nemá můj nickname nic společného – pouze je tam podobnost pokud se na to člověk tak podívá, v tom je ta krása jelikož jsem se rozhodl změnit (z minulého DJ Pon-3 na PON3) což vylučuje jakékoli neshody nebo zmatky a umožňovalo mi to nemít žádné zábrany produkování obojí – Pony i non-pony hudby. Hlavně z toho důvodu, že jako producent miluji vytváření všehochuti stylů a žánrů a nakonec – hudba je hudba ať je mířená nebo myšlená jakkoli.

Jinak jen přidám menší důležitou informaci proč jsem se tak tehdy rozhodl – jelikož když jsem viděl pár epizod z MLP a spatřil jsem Vinyl, vzpomněl jsem si na léta co jsem pracoval s hudbou ještě před tímto rozhodnutím (tehdy toho bylo na mě moc takže jsme měl delší pauzu) a to mě zase přivedlo zpátky, což je opravdu pěkné, jak taková maličkost muže opět vrátit pozitivitu.

 

  • Je pravda, že ten tvar PON3 je už vlastně originální.
    A co se té změny týče, to bylo kvůli tomu DJ PON-3 albu, co Hasbro vydalo? Neměl jsi s tím nějaké problémy, když Hasbro to album oznámilo a vydalo?

Jediný problém byl v jednom singlu který měl tehdy obrázek právě toho poníka, takže to bylo v pohodě když jsem to změnil (jinak vědí co vytvářím takže není problém nikde jinde) To album co oni vydali je v podstatě mix remixů od různých producentů kteří vytvořili vlastní verzi songů právě z MLP.

Jinak DJ Pon-3 má Hasbro jako obchodní značku (trademark) která se většinou používá pro hračky a podobné věci, kdežto já jak vidno nahoře používám PON3 a jako distribuční značku (známo jako copyright co se používá nejvíce v hudbě, filmech a podobně) mám „Scraton“ což je mnohem lepší jak pro mě tak i pro ně. Jinak by v tom byl nepořádek a takhle je to kompletně oficiální.

 

  • To je fajn, že to máš takto vyřešené. Alespoň s tím do budoucna nehrozí žádné problémy.
    Teď bych se rád zeptal na pár věcí ohledně seriálu a komunity. Kdy a jak ses vlastně dostal k MLP a bronies? A sleduješ seriál ještě pořád aktivně, nebo se od něj postupem času vzdaluješ?

O MLP jsem se dozvěděl v podstatě na správném místě ve správný čas, je úžasný co dokáže pouze jeden klik když je člověk zvědavý, po tom co jsem se podíval na jeden díl, vzal jsem to vše po pořádku a zaujal mě na tom ten styl animace, roztomilost ale hlavně hluboká myšlenka kterých je dneska v takových animací málo takže to v podstatě po dlouhé době bylo opravdu něco co stálo za sledování, ani mě nepřekvapilo že po roce co jsem viděl 3 sezóny teprve v Čechách začali dávat první ale jak říkám – vždy lepší pozdě než nikdy.

Jinak zatím jsem z nových dílů moc neviděl, většinou na to není čas jelikož hudba se pro mě stala už tehdy celoživotní záležitostí ale záleží taky na chuti, každopádně mám v plánu se na ně podívat.

 

  • No a jak vnímáš bronies komunitu? Jaký na ni máš názor? A bereš ji jako každý jiný seriálový fandom, nebo nějak více odlišně?

Určitě ji vnímám pozitivně. Jako každá komunita jakéhokoli typu, můžeme najít lidi co jsou extrémní, negativní, pozitivní atd. Tak to vždy bude ale z vlastní zkušenosti (a to myslím že i ostatní by mohli souhlasit) MLP komunita je zatím ta nejpozitivnější.

Jinak statisticky je to komunita jako každá ale právě ty specifické rozdíly které jsou v MLP si málo lidí všimne na první pohled, až když se o to začnou trochu zajímat a popovídají si s pár lidmi, tak jim dojde jak neuvěřitelně přátelští jsou.

 

  • A když už mluvíme o komunitě. Chodíš na bronies srazy nebo cony (ať už české nebo zahraničí)? Byl jsi na nějakých nebo plánuješ na nějaký jít?

Zatím nebyl, není na to čas ani chuť ale je to vždy možné, stačí se jen rozhodnout.

 

  • No, doufám, že tě někdy uvidíme třeba na Czequestrii. Myslím, že by tě hodně lidí rádo potkalo.
    Ještě než se dostaneme přímo ke tvé hudební tvorbě, tak by mě zajímalo, jestli se kromě ní věnuješ ještě něčemu dalšímu, nebo opravdu veškerý svůj čas věnuješ čistě jen hudbě.

Hudba je hlavní samozřejmě a tak je to i s časem ale věnuji se taky grafice takže je to paráda když mám více času, mohu vytvářet vlastní cover art pro svou hudbu, jinak když není chuť nebo čas tak každý kdo dělá do grafiky je vítaný také.

Někdy ale není nad vlastní realizace.

Mimochodem to samozřejmě platí i pro bannery a podobně, veškerá grafika která se jedná o digitální styl (a zřídka i malování což je nejlépe vidět v album „Syndicate“ u 3 bonusových tracků které byly ručně malované a pak ještě editované).

 

  • A co se tedy týče hudby. Už jsi zmiňoval jak je hudba pro tebe důležitá, a že její tvorbou strávíš velmi mnoho času. A pokud správě pochopil co jsi předtím psal, tak ses věnoval hudbě už před MLP.
    Jaké byly tedy tvoje začátky a jak ses dostal k tvorbě hudby? Co za hudební projekty jsi uskutečnil, než jsi začal tvořit jako PON3? A co se týče současné situace, tak se hudbou už i živíš?

Pokud bych počítal začátky tak samozřejmě to bylo už přes 12 až 14 let zpátky kdy jsem poprvé začal mít pocit že hudba je pro mě víc než jen obliba a jak čas plynul byly cíle jasnější a jasnější. Mnoho projektů z té doby už neexistuje jednoduše ze všech důvodů – buď nedokončené, nebo ztracené atd, ale to už je dávno. Každopádně dříve jsem hlavně dělal do „progressive“ v podstatě nonstop až když jsem se do hudby dostal maximálně a mohl jsem využít celý čas tak už bylo jasné že není žádný limit v tom co člověk chce vytvořit.

Jinak ano, hudbou se živím už od prvního vydaného alba se kterým se změnil celý můj život. Vždy jsem rád za každý den nových lidí co si užívají toho co mě baví, není lepšího pocitu než dělat to co člověka baví a inspirovat ostatní lidi pro to aby dosáhli to o čem sní taky oni sami.

 

  • Co jsem koukal, tak jsi v minulosti spolupracoval s několika hudebníky. Z bronies to byl třeba The Living Tombstone. Plánuješ v budoucnu další společné skladby s dalšími hudebníky?
    A kteří hudebníci tě nejvíce ovlivnili a inspirovali?

Tak tak, vždycky je to pěkná zkušenost, není to často ale určitě je to možné do budoucna znovu, není to náhodné a proto to není z každým druhým (jelikož mnoho ostatních už se ptalo pokud bych nechtěl spolupracovat ale sám mám většinou plné ruce práce, když na to ale přijde tak čas od času je to určitě zajímavá odbočka).

Jinak ze všech co jsem spolupracoval tak jsem se nemusel inspirovat jelikož jejich styl je jejich stejně jako můj ale pokud jde o dojmy tak určitě paráda, jak říkám každý collab si člověk užije pokud je ten pravý.

 

  • A co se týče normálních hudebníků? Inspiroval nebo ovlivnil tě někdo? Z toho jakou hudbu tvoříš mám pocit, jestli by to nemohl být třeba Skrillex.

Určitě, díky tomu že stejně jako on mám stejný pohled na hudbu a to že nezávislost je vždy plná mnoha voleb které muže člověk sám udělat bez toho aby se vázal což je parádní pocit.

Jinak starší inspirace například na progressive ještě před více lety to mohli být třeba – Paul van Dyk a Tiesto (ještě z dob kdy jsem byl nejvíce koncentrován na trance).

 

  • Jsou nějaké skladby, které považuješ za svoje nejlepší nebo obecně nejzajímavější? Vztahují se k některým tvým skladbám nějaké zajímavé historky o jejich vzniku?

Po pravdě všechny. Hudba pro mě znamená neskutečně moc, tak silné že život si bez hudby neumím nebo spíš nechci představit.

Každou ze skladeb beru jako vzácnost jak u sebe tak u každého kdo hudbu myslí vážně, každý samozřejmě má jiné důvody proč vůbec hudbu někdy začali ale u mě je to každopádně jasná vášeň, láska k tomu a rád vytvářím spolu s tím atmosféru a v podstatě dlouhou celoživotní cestu.

Kdysi jsem si neuměl představit že bych někdy došel až k více než stovkám tracků které by všechny měli důvod ale jsem rád že to tak je a není to náhoda, je to prostě styl kterým rád hudbu vydávám a mimochodem pokud se vždy rozhodnu v popisku sdělit příběh který ten specifický track vypráví, tak je vždy pravdivý. Díky tomu i každý song dostává jiný rozměr.

Oceňuji tuhle otázku jelikož si myslím že mnoho lidí na tohle v dnešní době zapomíná nebo to jednoduše neví.

 

  • Tušil jsem, že pro tebe hodně znamenají všechny skladby. Je vidět, že hudbu opravdu miluješ.
    Takže zkusím trochu specifičtější otázku, kterou položil jeden náš čtenář. Máš v plánu někdy opět tvořit ve stylu tvých starších skladeb? (Secret Curiosity, iRock, Mindcrime)

Dobrá otázka a dostávám ji často – krása je v tomhle, tím že mám rád variace a vůbec rozmanitost v produkování jako takového, nikdy to není jednoznačné jako si třeba někdo může myslet například „Tak dneska se cítím na trance, tak ho udělám.“ ale je to hlubší a tím je to i zábavnější (samozřejmě funguje pro každého jinak) co tím chci říct je, že to vždy přijde samo takže určitě nevyvracím možnost a navíc já rád překvapuji ^_^

 

  • Když tedy už mluvíme o žánrech a rozmanitosti.
    Zdá se mi, že celkově se nejvíce zaměřuješ asi na elektronický dubstep. Plánuješ v budoucnu zkusit i jiné žánry? Nebo třeba skladby s vlastním zpěvem?

Skladby s vlastním zpěvem jsem udělal zrovna v albu „Syndicate“, většina z nich je v tom stylu.

Jinak jak říkám, dělám vše co člověka zrovna vezme, nikdy to není plánované nebo mířené, vždy je to jiné i když je pravda, že dubstep převažuje ale to hlavně z důvodu že dubstep muže být doslova na nespočet způsobů a může být ze všech žánrů nejkomplexnější, ať už jde o konstrukci nebo specifickém zvuku. Jelikož miluji když se mohu zaměřit na basu která v dubstep je v podstatě nutnost a slouží i jako „signature“ zvuk pro každý track (vždy jiný a unikátní ve všech ohledech).

Ale každý žánr je samozřejmě jiný v tom samém aspektu.

 

  • A připravuješ teď něco zajímavého na co se můžeme těšit? Hádám, že ano, ale i tak jsem zvědavý, jestli nám k tomu něco řekneš.

V podstatě nikdy neuvádím nic dopředu jak jsem řekl rád překvapuji a většinou se tak i lépe pracuje, než něco oznámit dříve.

 

  • Jasně, tak se tedy budeme těšit, ať už to bude cokoli.
    Zároveň jsme také u konce našeho rozhovoru. Chtěl bys nakonec ještě něco napsat lidem, kteří toto budou číst?

No každopádně zdravím všechny co jsou součástí této dlouhé cesty, jsem rád za všechnu krásnou podporu a ať se jim líbí cokoli z mé hudební kolekce jak dnes tak i v budoucnosti.


Napsat komentář